2018/05/30 サキュバスヘヴン進捗

進捗画像

5月は予定していた通り敵キャラクターの追加を中心に行いました。
まず手始めに、使用できるモデル素材、ロケーション、ギミック、敵毎のシナジー、作れそうなHモーションのバリエーションなどの洗い出しを行い、そこから作業時間の指標となる1体目に着手することになりました。

そんな訳で最低限のモーションを持った「スライム」ともう一体「***」が今月中にできあがりました。(すべての情報を公開しても面白くないので、適宜ぼかしたり誤魔化したりしておきます。)

今後の予定

現在の大雑把な予定は以下のようになっています。

1.0.最低限のメインイベント作成
2.0.最低限の仲間会話イベント作成
2.2.周回イベント作成
2.5.最低限のNPCイベント作成

3.0.最低限の敵、ギミック、ロケーション作成(罠を除く敵総数10体くらい)
4.0.メイン、サブイベントの充実
5.0.敵、ギミック、ロケーションの充実

とりあえず、最低限作る敵総数は10体ほどとしました。
Hなモーションもとりあえず1種類で作成し、4~5のブラッシュアップ段階でなにを増やすかを改めて考える予定です。

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  1. Hello, I am an overseas student from China. I am in Japan now.
    The first time I played this game, I thought it was very good, and the potential was very great.
    The operation of the game and H parts are very delicate, very much like!
    I hope that the author will be able to finish it early and look forward to it.
    私の日本語下手ですから、英語で交流します!w

  2. ehm…i did only 2 questions….. other english questions were not mine… ._.

    I’m sorry, I misunderstood.

    From the IP address I knew that the previous two English questions were different.
    But, I was convinced that you were an Italian who had commented on previous articles as everyday.

    Please accept my deepest apology and kindly disregard the previous my comments.

  3. how many people work on the game? i always think one but now i m not very sure ahahah so you don t have an idea abaut release date because of you have to add “surplus” things or beacause work is a lot?

    I am the only staff member. Currently we are developing with the aim of “minimum releasable”.
    By the way, how many more are your last questions? It is good to be eager, but please keep manners.

  4. how many people work on the game? i always think one but now i m not very sure ahahah so you don t have an idea abaut release date because of you have to add “surplus” things or beacause work is a lot?

  5. 新しい敵がムフフなキャラクターと並んでるだけで、
    グッとKEN☆ZENさが増しますね(・x・)
    今後も色々なKEN☆ZENモンスターが増えるとのことで、
    ますます素晴らしいことになりそうですね!

    私もこちらでいただいたリビドーを
    お仕事のほうに回していきたいと思います(・ω・)

    いつもコメントありがとうございます。
    スライムが思ったより禍々しい感じになったので、今回はそれっぽいスクリーンショットにしてみました。
    あまり情報出せなくて申し訳ないですが、少しでものうさんのリビドーの足しになれば幸いです。

    Are you going to add a dog like enemy with knotting as animation like in succubus nests?

    Slime looks great! (•̀o•́)ง

    Thanks for your comment.
    I will perhaps make enemy of dog like. maybe.

    Love your game Will there be another beta or demo coming out soon?

    Thank you and I’m sorry. I will not release the demo until the product is completed.
    Because halfway demo thinks that no one will be happy. I think that it is best to have you play without knowing anything about the product.

  6. Are you going to add a dog like enemy with knotting as animation like in succubus nests?

    Slime looks great! (•̀o•́)ง

  7. 新しい敵がムフフなキャラクターと並んでるだけで、
    グッとKEN☆ZENさが増しますね(・x・)
    今後も色々なKEN☆ZENモンスターが増えるとのことで、
    ますます素晴らしいことになりそうですね!

    私もこちらでいただいたリビドーを
    お仕事のほうに回していきたいと思います(・ω・)

  8. KWT氏の「遊べるゲームを創る力」は高いので楽しみにしております。
    (前作にはお世話になりました。)

    1つ要望を出すならば、ヒロインの3Dモデルが更に進化したらいいなぁと。
    難しいかもしれませんが…。

  9. スライムの一部が子宮に残って悪さする奴ですな・・・(予言)

    お尻から入って、口から出てくる可能性も捨てきれないですね……

    i m in love for your game <3 i hope you will finish soon ( have you have an ida on time you need to finish the game? )
    last question when you release a new alpha/beta

    Thank you for your question.
    Unfortunately, my game will not be completed soon. Release timing is uncertain.

  10. i m in love for your game <3 i hope you will finish soon ( have you have an ida on time you need to finish the game? )

  11. がんばってくだされ。おうえんしてます

    応援ありがとうございます。がんばりますー。

    とても楽しみです、心待ちにしております

    ありがとうございます。
    ご期待に応えられるようコツコツ作っていきます。

    更新お疲れ様です。
    今回のスライムは前作と違って禍々しさ?がましたような、
    よりスライムらしさがましたような感じを受けました。
    カラーバリエーションによって毒状態とかバッドステータスがあったら面白そうですけど…どうでしょう?

    コメントありがとうございます。
    私の拙いモデルから、立派なスライムになりました。
    カラーバリエーションは作るかもですが、バッドステータスはゲーム全体のバランスを見て~という感じになると思います。現状では、麻痺の状態異常を作ることがほぼほぼ決まっているので、同じ状態異常を与えるスライムは出てくるかもですね。

  12. 更新お疲れ様です。
    今回のスライムは前作と違って禍々しさ?がましたような、
    よりスライムらしさがましたような感じを受けました。
    カラーバリエーションによって毒状態とかバッドステータスがあったら面白そうですけど…どうでしょう?